המרדף אחרי האושר

החיים שלנו הם מרוץ בלתי פוסק. גן, בית ספר יסודי, בית ספר תיכון, צבא, אוניברסיטה, חתונה, הקמת משפחה וגידול ילדים, קריירה ועוד ועוד. לפעמים נדמה לנו שאין אנו מספיקים כמעט כלום. מדוע אין ביממה 25 שעות? אולי נקום שעה קודם? 😊 מרוב מטלות ועיסוקים, בקושי נשאר לנו זמן פנוי לתחביבים שלנו, לזמן איכות עם בת/בן הזוג שלנו, עם הילדים שלנו או עם חברים, לבילויים, לחופשות וכו'. הדבר עלול להביא אותנו לתחושה של תסכול רב וחוסר שביעות רצון מהחיים שלנו.

לעיתים נדמה לנו שיש לנו הכל. זוגיות טובה, משפחה חמה, מצב כלכלי טוב, עבודה מכובדת, מהנה ומתגמלת עם מסלול קריירה מוצלח. אבל אנו עובדים סביב השעון ולא נשאר לנו מספיק זמן לדברים אחרים. כתוצאה מכך אנו לא מרגישים מאושרים בחיים שלנו. אנו מרגישים תחושת פספוס שאנו לא באמת ממצים את החיים ולא "טורפים" את העולם. מה באמת יגרום לנו להיות מאושרים?

מי מאיתנו לא רוצה להיות מאושר? כולנו רוצים. כולנו מנסים לחפש את האושר ואף לרדוף אחריו. הייתי מכנה תופעה זאת: המרדף אחרי האושר. במרוץ מרתון המטרה של כל הרצים היא להגיע לקו הסיום בזמן המהיר ביותר. אבל במרתון החיים שלנו אנו בעצם לא רוצים להגיע לקו הסיום. בדרך כלל אף אחד לא רוצה למות ולסיים את חייו. בוודאי שאין לנו שום רצון להגיע לקו הסיום של חיינו כמה שיותר מהר. אבל במרוץ החיים אנו רודפים אחרי האושר. את האושר אנו שואפים להשיג כמה שיותר מהר. לעיתים אנחנו כל כך אובססיביים לגבי החיפוש מה יעשה אותנו מאושרים, שאנו לא עושים מספיק פעולות על מנת לשפר את איכות חיינו ולהופכם למאושרים ומספקים יותר. שהרי האושר הוא כיצד אנו "תופסים" את איכות החיים שלנו. ככל שאדם ירגיש שחייו איכותיים יותר הרי שכנראה יהיה מאושר יותר.

יש לאנשים רבים נטייה להיזכר בטעויות שעשו בעבר ולהתייסר בגינן. החוכמה היא ללמוד מהטעויות, להסיק את המסקנות והתובנות הנכונות ולתקן בהתאם. לעומתם, יש אנשים רבים שבוחרים להקדיש הרבה מזמם לתכנון העתיד – משפחה, חסכונות כלכליים, מעבר למגורים בדירה מרווחת יותר וכו'. אני לא מנסה לטעון כי אין זה טוב ונכון לתכנן את העתיד שלנו. אבל מה שאני מנסה לומר הוא כי עלינו להתמקד בהווה ולחיות היום את החיים.
האושר הוא כאן ועכשיו. תבלו, תהנו, תצברו חוויות עם בת/בן הזוג שלכם, תהנו בחברת הילדים והמשפחה שלכם, תבלו עם החברים שלכם, תהנו מעיסוק בדברים שאתם אוהבים ומהתחביבים שמסבים לכם הנאה, תקיימו ותהנו מיחסי מין (וכל המרבה הרי זה משובח).
אני חושב שהבנתם את הרעיון.

אם תחיו את החיים היום, תרגישו די מהר מסופקים יותר מחייכם. תהנו ממערכות יחסים בזוגיות, במשפחה ועם חברים ומכל מה שאתם אוהבים לעשות. החיים שלנו מוגבלים בזמן, לא אינסופיים. לכן עלינו לנסות להוציא מהם את המקסימום. עצתי לכם – תחיו את ההווה.
את העבר אינכם יכולים לשנות, העתיד הוא בלתי צפוי ובלתי ידוע. אתם יכולים לתכנן בלי סוף אבל נסיבות בלתי צפויות עלולות לקלקל או לשנות את התוכניות שלכם. לכן מה שנשאר לכם הוא לחיות את ההווה.

אל תרדפו אחרי האושר. אם תשקיעו במערכות יחסים עם אנשים המכניסים לכם אנרגיות חיוביות לחיים ותעשו את מה שאתם באמת אוהבים ורוצים לעשות, האושר יגיע לבד.
תנסו להתמקד בעשייה ובפעילויות שיסבו לכם הנאות וחוויות. אל תבזבזו את זמנכם בחיפוש ובמחשבות מה יעשה אתכם מאושרים. השגת האושר לא תגיע מהבנת התיאוריה אלא מיישום הפרקטיקה.

מאחל לכם להתחיל בשינוי בחשיבה ובעשייה שיוביל אתכם לחיים מאושרים יותר.


רוצים לקבל עדכון על כל פוסט חדש שמתפרסם בבלוג? הירשמו לניוזלטר שלי 📬

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top