כלים למעקב אחרי הכנסות והוצאות חודשיות

מעקב שוטף אחרי ההכנסות וההוצאות החודשיות של המשפחה הינו קריטי להתנהלות כלכלית נכונה. משפחות רבות אינן יודעות מהי רמת ההוצאות החודשיות שלהן, המורכבת מסעיפים רבים. הדבר עלול להביא לאיבוד שליטה על גובה ההוצאות ולסחרור כלכלי שיביא בעקבותיו למינוסים בבנק ולהיווצרות חובות.

על מנת להתנהל נכון כלכלית יש לנהל תקציב חודשי של הכנסות והוצאות ולעקוב אחר הביצוע בפועל לעומת התקציב המתוכנן. זהו השלב הראשון לחופש כלכלי. מעקב כזה יאפשר לדעת באופן שוטף האם המשפחה מסיימת את החודש באיזון בין ההכנסות להוצאות, בגירעון (מצב בו ההוצאות גבוהות מההכנסות) או בעודף (מצב בו ההכנסות גבוהות מההוצאות). כמובן שמצב של עודף הינו המצב הרצוי אליו צריכה כל משפחה לשאוף. עודף יאפשר למשפחה לחסוך כל חודש סכום מסוים למען מטרות עתידיות שונות, כגון: לימודים לילדים, קניית רכב חדש, חופשה בחו"ל וכו'.

קיימים מספר כלים לניהול תקציב הכנסות והוצאות חודשיות. אמנה אותם בקצרה, בצירוף קישורים שימושיים.

  1. ניתן לנהל את התקציב בגיליון אקסל, תוך עדכון שוטף מדי חודש של נתוני ההכנסות וההוצאות בפועל.
    להלן קישור עם המלצות על 6 גליונות אקסל לניהול כלכלת המשפחה.
    https://financa.co.il/טבלאות-אקסל-הוצאות-והכנסות-מומלצות/
  1. אפשר לנהל את מעקב ההכנסות וההוצאות החודשיות בעזרת אפליקציות לטלפון הנייד של הבנקים השונים. כמעט לכל הבנקים, בעיקר לבנקים הגדולים כמו הפועלים, לאומי ודיסקונט, יש אפליקציות ייעודיות, יעילות וטובות לניהול כלכלת המשפחה. השימוש באפליקציות אלה חינמי וניתן כשירות ללקוחות על ידי הבנקים.

  2. ניתן להשתמש באפליקציות חינמיות או בתשלום. קיימות אפליקציות רבות באנגלית או בשפות אחרות, אך קיימות גם אפליקציות טובות בעברית.

    אמליץ כאן על שתי אפליקציות טובות ויעילות בעברית:
    https://www.finanda.co.il/ – אפליקציה חינמית
    https://www.riseup.co.il/ – אפליקציה בתשלום

    כמו כן, בקישור להלן מפורטת רשימה של אפליקציות טובות, בעברית ובאנגלית, לניהול כלכלת המשפחה. כל אחד יכול למצוא לו את האפליקציה אותה הוא מעדיף, המתאימה לו ביותר.
    https://financa.co.il/אפליקציות-לניהול-מעקב-הוצאות/

    קיימות גם תוכנות מחשב לניהול כלכלת המשפחה, דוגמת "הפולניה" (ראו בקישור להלן).
    http://www.polaniya.co.il/Registration_2.asp השימוש בתוכנה חינמי.

לסיכום, הדרך לעצמאות כלכלית וחופש כלכלי מתחילה בתכנון תקציב להכנסות והוצאות המשפחה ולמעקב שוטף אחריהן. על מנת להיות מסוגלים לחסוך כסף מדי חודש ולא להוציא את כל הכסף על צריכה שוטפת וגם להיכנס לחובות, חשוב לנהל נכון את ההכנסות וההוצאות החודשיות. לאחר מכן ניתן יהיה לתכנן גם לטווח הבינוני והארוך יותר, ולבנות תוכנית פיננסית לשם הגדלת נכסי המשפחה – באמצעות השקעות מתאימות: חסכונות, השקעות בשוק ההון, מוצרים פנסיוניים, השקעות בנדל"ן ועוד.

שיהיה בהצלחה!


רוצים לקבל עדכון על כל פוסט חדש שמתפרסם בבלוג? הירשמו לניוזלטר שלי 📬

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top